Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2011

Δείγματα υλικού για ψηφιοποίηση




·    Θεατρικό περιοδικό «Δρώμενα»
Τα ΔΡΩΜΕΝΑ κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το 1984 (χρόνος Α΄, τεύχος 1, Μάρτης-Απρίλης 1984), με εκδότη-διευθυντή τον δημοσιογράφο Νίκο Χ. Λαγκαδινό. Συνεργάτες του περιοδικού ήσαν καθηγητές πανεπιστημίου, θεατρικοί συγγραφείς, κριτικοί, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, δημοσιογράφοι, αρχιτέκτονες, γιατροί κ.ά. Τον Ιανουάριο του 1990 κυκλοφόρησε το υπ’ αριθμόν 13 τεύχος (αφιέρωμα στο σύγχρονο Αγγλικό Θέατρο). Η πρώτη περίοδος (1984 – 1990) περιλαμβάνει τα τεύχη από 1 έως 6 που συγκροτούν τον πρώτο τόμο του περιοδικού και τα τεύχη 7 έως 13 που συγκροτούν τον δεύτερο τόμο του περιοδικού. Τον Μάιο του 1995 κυκλοφορεί το υπ’ αριθμόν 14 τεύχος (αφιέρωμα στον θεατρικό συγγραφέα Ιάκωβο Καμπανέλλη). Αναγράφεται τότε ότι είναι ουσιαστικά η Β΄ περίοδος του περιοδικού που θα συμπεριλάβει και το υπ’ αριθμόν 15 τεύχος που ήταν αφιερωμένο στο θεατρικό συγγραφέα Μάριο Ποντίκα. Τα «Δρώμενα» επανεμφανίζονται μ’ ένα τεύχος-αφιέρωμα στον Σάμουελ Μπέκετ (1995-96) και το φθινόπωρο του 2007 κυκλοφορεί ένα τεύχος και η αρίθμηση αρχίζει ξανά από το ένα. Το τελευταίο τεύχος είναι ένα αφιέρωμα στον Γιώργο Σεβαστίκογλου.
  • 01 

Αφιέρωμα στη Μάσκα. Κείμενα των Ρένας Περέλη-Κοντογιάννη, Α.Δ.Ι. Μεταξά, Ντονάτο Σαρτόρι, Τζιόρτζιο Στρέλερ και μικρή βιβλιογραφία @ Άρθρα – μελέτες των Χρήστου Σαμουηλίδη «Τα Μουτσούνας των Σουρμένων», Βάλτερ Πούχνερ «Εισαγωγή στην έννοια του θεάτρου», Τζορτζ Στάινερ «Λογοτεχνικές και φιλοσοφικές ερμηνείες της Αντιγόνης», Γιάγκου Ανδρεάδη «Αυτογνωσία και αναγνώριση στον Ίωνα του Ευριπίδη» @ Συνέντευξη του Κώστα Βάντζου με τον Τζόζεφ Τσέικιν @ Κριτική αποτίμηση παραστάσεων 1982-83 Εθνικού Θεάτρου (Γιάννης Βαρβέρης) και Αρχιτέκτονα Σόλνες (Διονύσης Λιάρος) @ Κριτική παρουσίαση των βιβλίων Ο Μπρεχτ και ο διαλεκτικός λόγος του Πέτρου Μάρκαρη (Κώστας Καλημέρης) και Τολμώ της Σπεράντζας Βρανά (Γιώργος Μαρκόπουλος) @ Πλήρες έργο: Γιώργος Αρμένης Το Σαξόφωνο.
  • 02 

Αφιέρωμα στο Αρχαίο Δράμα. Κείμενα των Ανδρέα Παναγόπουλου, Βάλτερ Πούχνερ, Πέπης Ρηγοπούλου, Γιάγκου Ανδρεάδη, Γιάννη Καραχισαρίδη, Σωτήρη Χαβιαρά και μετάφραση Γιώργου Χειμωνά στίχων από τις Βάκχες του Ευριπίδη @ Συνεντεύξεις των Κώστα Καλημέρη με τον Κώστα Μπάκα, Α. Ιωάννου με τον Νίκο Χουρμουζιάδη και Λίνας Παπαϊωάννου με τους Γιώργο Ρεμούνδο και Νίκο Περέλη @ Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Αγρινίου @ Βασίλης Πλάτανος «Οι Μάηδες, ένα διονυσιακό δρώμενο» @ Κριτική παρουσίαση των βιβλίων Κείμενα για το θέατρο του Βσέβολοντ Μέγιερχολντ (Κώστας Καλημέρης), Το κωμειδύλλιο του Στάθη Ιω. Δρομάζου και Το κωμειδύλλιο και το θέατρο της αστικής πνευματικής αναγέννησης του 19ου αιώνα του Μ.Μ. Παπαϊωάννου (Βαγγέλης Χατζηβασιλείου) και Το κωμειδύλλιο του Θόδωρου Χατζηπανταζή.
  • 03/04 

Αφιέρωμα στη Μαριονέτα. Κείμενα των Βάλτερ Πούχνερ, Πέπης Ρηγοπούλου, Γιάγκου Ανδρεάδη, Θόδωρου Δυρραχινού, Αντρέα Ιωάννου, Ιόλης Ανδρέου, Κατερίνης Αντωνακάκη, Μαρίας Βελλιώτη, Λέανδρου Πολενάκη @ Αφιέρωμα στον Βυσσινόκηπο του Άντον Τσέχοφ, με κείμενα των Μαρί-Λουίζ Μπαμπλέ, Ότομαρ Κρέτσνα, Λουσιάν Πεντιλιέ, Κολέτ Γκοντάρ, Τζιόρτζιο Στρέλερ, Πίτερ Μπρουκ, Ζορζ Μπανού, Κίρσικα Σιίκαλα @ Πιερ Βιντάλ-Νακέ «Ο Οιδίπους στη Βιτσέντσα…» @ Βάλτερ Πούχνερ «Ο σκηνικός χώρος στο Κρητικό Θέατρο» @ Μιχάλης Βιρβιδάκης «Ένα workshop πάνω στον Κρητικό Πόλεμο» @ Συνέντευξη του Δημήτρη Κωτσή με τους Ουόλτερ Λοτ και Ανδρέα Βουτσινά @ Πλάτων Μαυρομούστακος «Έρευνα της θεατρικής δραστηριότητας σε Αθήνα και Πειραιά, 1974-84» @ Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Λάρισας @ Γιάννης Γκίκας «Το ερασιτεχνικό θέατρο στην Αγιάσο» @ Σπύρος Κοκκίνης «Μια παράσταση της Αντιγόνης στη Γερμανία του 1882» @ Κριτική παρουσίαση του βιβλίου Όροι και μετασχηματισμοί στην αρχαία ελληνική τραγωδία του Νίκου Χουρμουζιάδη (Δανιήλ Ι. Ιακώβ) @ Χάρης Καμπουρίδης «Σε ποια γλώσσα σκέφτεται ο δημιουργός;» @ Πλήρες έργο: Ραμόν ντελ Βάλλιε Ινκλάν Το χάρτινο Ρόδο (μετάφραση Λέανδρου Πολενάκη).
  • 05/06 

Αφιέρωμα στον Μαριβό. Κείμενα των Μπερνάρ Ντορτ, Αντουάν Βιτέζ, Μαρσέλ Αρλάν, Ζακ Σερέρ @ Βάλτερ Πούχνερ «Ο ποιητικός χαρακτήρας της ελληνικής τραγωδίας – Η σημειωτική προσέγγιση των Τσέχων στρουκτουραλιστών του μεσοπολέμου» @ Θόδωρος Γραμματάς «Η παρουσία της Κομέντια ντελ άρτε στο Εφτανησιώτικο Θέατρο του ΙΗ΄αιώνα» @ Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ιωαννίνων @ Γ.Κ. Χατζόπουλος «Τα δρώμενα στο Αντρεάντων Πόντου» @ Μάνος Στεφανίδης «Περιβάλλον και θέατρο»και «Η σημαντική του προσωπείου στις πλαστικές τέχνες και το θέατρο» @ Sabine Dultz «Μ όπως Μήδεια. Μια συνέντευξη με τον Τζορτζ Ταμπόρι» @ Δημήτρης Δεληολάνης «Η Κάρμεν και η κρίση της ανδρικής επιθυμίας» @ Κώστας Καλημέρης «Buscando a Carmen» @ Πλήρες έργο: Μαριβό Η Φιλονικία (μετάφρραση Κλαίρης Μιτσοτάκη).
  • 07/09 

Αφιέρωμα: Ο Φωτισμός στο θέατρο. Κείμενα των Denis Bablet, Andre Diot, Pierre Savron @ Αφιέρωμα στον Λούκα Ρονκόνι. Κείμενα των Πιερ Βιντάλ-Νακέ, Jacques Joly, Λούκα Ρονκόνι @ Συνέντευξη της Κατερίνας Ζαμαρία με τον Γιώργο Μανιώτη @ Σάββας Πατσαλίδης «Το κείμενο και η παράσταση / Αριστοτέλης και Αρτό, δυο αντικρουόμενες απόψεις» @ Σωτηρία Ματζίρη «Το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας και πόσο μας ενδιαφέρει» @ Βασίλης Παπαγεωργίου «Η αποκάλυψη στην κλασική Βιέννη» @ Κατερίνα Παπαϊακώβου «Θεατρική αρχιτεκτονική και σκηνογραφία» @ Φαίδων Παπαθεοδώρου «Πόλη και θεατρικός χώρος» @ Αγνή Κουβελά «Θέατρο και Πολιτιστικό Κέντρο Η Πύλη» @ Δημήτρης Δεληολάνης «Όργανο επαλήθευσης ο Κινηματογράφος» @ Claudia Provvedini «Ο Στρέλερ ανανεώνει την ψευδαίσθηση» @ Βεατρίκη Σπηλιάδη «Τέχνη και αισθητισμός» @ Tadashi Suzuki «Το Σώμα είναι Κουλτούρα» @ Θεατρική Βιβλιογραφία 1984-85 @ Πλήρες έργο: Γιώργος Μανιώτης Το συρματόσχοινο.
  • 10/11 

Αφιέρωμα στον Τζιόρτζιο Στρέλερ και στο Πίκολο Τεάτρο. Κείμενα των Μάγιας Λυμπεροπούλου, Τζιόρτζιο Στρέλερ, Maria Grazia Gregori, Lyciano Codignola, Enrico Groppali @ Georges Banu «Αυτά που έρχονται από  αλλού» @ Δημήτρης Δεληολάνης «Δυο συμπτωματικές εκδοχές του Κινεζικού Θεάτρου» @ Μάνος Στεφανίδης «Ο Δημήτρης Μυταράς και το Θέατρο» και «Ζωγραφικός χώρος και θεατρικότητα» @ Κώστας Βάντζος «Άρθουρ Μίλερ: Τι χρειάζεται το θέατρο;» @ Βάλτερ Πούχνερ «Τρεις Έλληνες θεατράνθρωποι στα Βαλκάνια του 19ου αιώνα» @ Θεατρική Βιβλιογραφία 1980-83 @ Heiner Muller «Europa Transit» @ Α. Τάσσος. Χάραξε σε σκληρό ξύλο τη Ρωμιοσύνη@ Πλήρες έργο: Σπύρος Παπαδογεώργος Στο σταθμό.
  • 12 

Αφιέρωμα στον Χάινερ Μίλερ και στο Γερμανικό Θέατρο. Κείμενα των Νίκου Καραναστάση, Ζακ Λέενχαρτ, Μάριο Πόντζι, Ουρς Τζένι, Χέλμουτ Κάραζεκ, Σου-Έλεν Κέιζ, Ντίτερ Κραντς, Άρνο Πάουλ, Κολέτ Γκοντάρ, Μπερνάρ Σομπέλ, Μπερνάρ Ντορτ, Φραντς Ξάβερ-Κρετς. Πλήρη έργα: Χάινερ Μίλερ Εγκαταλελειμένη όχθη – υλικό για Μήδεια – Τοπίο με Αργοναύτες και Περιγραφή Εικόνας, Φραντς Ξάβερ-Κρετς Τ’ αγαπημένα σας τραγούδια @ @ Σωτηρία Ματζίρη «Το Καμπαρέ» @ Βάλτερ Πούχνερ «Ο Θρακικός Καλόγερος στις θεωρίες απαρχής του αρχαίου δράματος @ Λίζα Μιχελή «Περίεργον είδος αλητών, περίεργον επάγγελμα ασκούντες / Το λαϊκό θέαμα στην Αθήνα του ΙΘ΄αιώνα» @ Φρεντερίκ Βιτού «Μια βιεννέζικη νεότητα / Άρθουρ Σνίτσλερ» @ Τζιανλούκα Φαβέτο «Για το έργο του Πέτερ Χάντκε Διαβαίνοντας τα χωριά» @ Γκι Ντιμούρ «Ζαν Ανούιγ. Ήταν αιχμάλωτος κι έφυγε…» @ Κατερίνα Παπαϊακώβου «Ρίτσαρντ Σίσλακ, η ελληνική συνάντηση» @ Νότα Τρίγκα «Τα υπαίθρια θέατρα» @ Θεατρική βιβλιογραφία 1985-87 @ Γιώργος Κακουλίδης «Η αλήθεια είναι μάνα της απόδειξης». Συνέντευξη με τον Νίκο Καρούζο @ Κώστας Καλημέρης «Demasiado Corazon @ Πλήρες έργο: Κατερίνα Παπαϊακώβου Αιών του Νώε.
  • 13 

Αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αγγλικό Θέατρο. Κάθριν Γουέρθ «Οι φωνές του Σάμουελ Μπέκετ» @Ασπασία Βελισσαρίου «Ακινησία και Λόγος στο θεατρικό έργο του Σάμουελ Μπέκετ @ Έλση Σακελλαρίδου «Οι υπαρξιακές πόρτες του Πίντερ @ Σάββας Πατσαλίδης «Η διαλεκτική του είναι και του φαίνεσθαι στο έργο του Στόπαρντ» @ Παναγιώτης Δόμβρος «Βίοι παράλληλοι – ο Τζο Όρτον και το έργο του» @ Αθανασία Μπαλτιμά «Οργισμένα Νιάτα- ιδεολογικοί και ψυχολογικοί κώδικες» @ Ασπασία Τομπούλη «Η δεκαετία του ’60 και το κίνημα του Εναλλακτικού Θεάτρου @ Μελίνα Σάρδη «Οι τρεις τρελές μητέρες του φεμινιστικού θεάτρου στην Αγγλία (1958-1962) @ Τζον Μαγκρά «Το λαϊκό θέατρο και οι μεταβαλλόμενες απόψεις στη δεκαετία του ’80» (συνέντευξη) @ Έλση Σακελλαρίδου «Από το Επικό Θέατρο στο Θέατρο Προπαγάνδας: διαλεκτική και δογματισμός στο σύγχρονο αγγλικό θέατρο @ Έντουαρντ Μποντ «Το θέατρο που θέλω» @ Μάλκολμ Χέι «Έντουαρντ Μποντ / Προηγείται η πολιτική ανάλυση και ακολουθεί η αποδέσμευση της δημιουργικότητας» @ ΄Εντουαρντ Μποντ «Το θέατρο και η διαλεκτική της βίας» (συνέντευξη) @ Μάρω Γερμανού «Οι αδελφές του Σέξπιρ – θεματογραφία γυναικών συγγραφέων» @ Λουίζα Πέιτζ «Ο κόσμος που ξέρω είναι ένας κόσμος που κατοικείται από γυναίκες» (συνέντευξη) @ Εικόνες και εξώφυλλα από ελληνικές παραστάσεις αγγλικών έργων.
  • 14 

Αφιέρωμα στον Ιάκωβο Καμπανέλλη. Νίκος Λαγκαδινός «Έτσι ζωντανεύει η ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου… Η συνάντηση με τον Ιάκωβο Καμπανέλλη» @ Βάλτερ Πούχνερ «Φιλολογικές παρατηρήσεις στα θεατρικά έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη» @ Μιχάλης Μερακλής «Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης από πλατείας… @ Θόδωρος Γραμματάς «Χρονικότητα του είναι και διαχρονικότητα του τραγικού. Διαστάσεις της Μοίρας στο έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη» @ Γιώργος Πεφάνης «Τοπίο μέσα σε τοπίο: πρωτεϊσμοί του δραματικού χώρου στο έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη» @ Καίτη Διαμαντάκου «Ο χώρος μιας τριλογίας. Έβδομη μέρα της δημιουργίας – Η αυλή των θαυμάτων – Η ηλικία της νύχτας» @ Ειρήνη Χαρίτου «Οι γυναίκες στο έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη Παραμύθι χωρίς όνομα και Βίβα Ασπασία» @ Βάιος Παγκουρέλης «Μια διαδρομή από την καθημερινότητα στη μεταφυσική» @ Λέανδρος Πολενάκης «Η Ηλικία της νύχτας – μια παρέμβαση επί προσωπικού κι ένα σχόλιο» @ Στέφανος Ληναίος «Μια ανεκτίμητη θεατρική παρουσία» @ Ευάγγελος Ν. Μόσχος «Πλάστης προσώπων και δημιουργός ψυχών» @ Ιωσήφ Βιβιλάκης «Παραστασιογραφία Ιάκωβου Καμπανέλλη. Μια πρώτη καταγραφή» @@ Jean-Marie Piemme «Γνώση και εξουσία: Η σκηνοθεσία» @ Georges Banu «Το τρεμάμενο σώμα» @ Αφιέρωμα: Η μυθοπλασία στο δραματικό λόγο. Ελένη Γκίνη «Ο χορός ως μανία στις Μύγες του Ζαν-Πολ Σαρτρ» @ Αδαμαντία Γκουρνέλου « Η ενεργοποίηση του μύθου στον Προμηθέα του Νικηφόρου Βρεττάκου» @ Κατερίνα Καρταλά – Γιώτα Μέκαλη «Το διαχρονικό του χρησμού στην Αντιγόνη του Σοφοκλή και του Ανούιγ» @ Λιάνα Μεταξά Η μετάλλαξη της ύβρεως από τις Χοηφόρες στις Ευμενίδες» @ Μάρη Ρετζέπη «Σκηνική παρουσίαση του προσώπου του Ορφέα στον Ορφέα του Κοκτό και στην Ευρυδίκη του Ανούιγ» @ Γιώργος Μίχαλος «Το δέντρο των Τροπικών του Γιούκιο Μισίμα – Ηλέκτρα του Σοφοκλή και του Ευριπίδη – Χοηφόρες του Αισχύλου @ H.G. Vega «Ο μύθος του Quetzalcoatl και του Tezcatlipoca @ @ Γιώργος Πεφάνης «Τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα στην Κωμωδία» @ Κυριακή Πετράκου «Η ενότητα της πολλαπλότητας» (για το βιβλίο του Θ. Γραμματά Ιστορία και θεωρία στη θεατρική έρευνα) @ Νίκος Λιόντας «Λόγος περί αναστηλώσεων» (Οι Δήμοι του Εύπολη από τον Χρήστο Σαμουηλίδη).


  • 15 

Αφιέρωμα στον Μάριο Ποντίκα. Κώστας Γεωργουσόπουλος «Η ποιητική μιας θεατρικής ανθρωπολογίας» @ Νίκος Λαγκαδινός «Η εμπειρία της ασφυξίας. Σταθμοί στο έργο του Μ. Ποντίκα» και «Μάριος Ποντίκας: Το θέατρο προϋποθέτει την εσωτερική ελευθερία» (συνέντευξη) @ Γιώργος Πεφάνης «Η καθήλωση και η ενοχή του θεάματος… Σημασιολογική προσέγγιση στον Ορθό Λόγο του Μ. Ποντίκα» και «Εργογραφία και Παραστασιογραφία. Μια πρώτη καταγραφή» @ Λέανδρος Πολενάκης «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος βιασμού. Σχόλιο (επί σχολίων) για το Γάμο του Μ. Ποντίκα» @ Ειρήνη Χαρίτου «Οι γυναίκες στο θεατρικό έργο του Μ. Ποντίκα. Ειδική αναφορά στα έργα Το τρομπόνι και Ο Γάμος @ Βασίλης Ζιώγας «Ένας ακροβολιστής του καθημερινού λόγου» @ Γιάννης Χρυσούλης «Μια διαδρομή ουσίας» @ Κώστας Μπάκας «Είμαι τυχερός που συναντήθηκε με το Τρομπόνι» @ Πολύκαρπος Πολυκάρπου «Μεθύστερον» @ Έρση Μαλικέντζου «Για την Ιωάννα του Ορθού Λόγου… Για ένα ρόλο από έναν ηθοποιό» @ Εύα Κοταμανίδου «Η συνισταμένη των ηρώων του» @ Αντώνης Αντωνίου «Ο συγγραφέας που με “κακόμαθε” στο θέατρο» @ Βαγγέλης Αθανασόπουλος «Μετασχηματισμοί ύλης σωματικής και εγκεφαλικής ουσίας… Ένα βασικό αφηγηματικό θέμα στα πεζογραφήματα του Μ. Ποντίκα» @ Νένα Κοκκινάκη «Κλειδαρότρυπες και άλλες ιστορίες του Μ. Ποντίκα» @ @ Βάλτερ Πούχνερ «Δραματουργικά στοιχεία της αρχαίας τραγωδίας στο θεατρικό έργο του William Shakespeare» @ Ρολάν Μπαρτ «Οι ασθένειες του θεατρικού κοστουμιού» @ Jean Michel Derpats «Το καινούργιο ένδυμα μιας οραματικής ρητορικής» @ Γιώργος Γαλάντης «Εμπλοκές του χώρου και του χρόνου σε μια παράσταση που δεν έγινε όπως έπρεπε να γίνει» @ Τζίνα Καλογήρου «Η Ισμήνη του Γιάννη Ρίτσου @ Ρέα Γρηγορίου «Νίκος Νικολαϊδης: Επιβάλλεται ο σκηνοθέτης να επεμβαίνει…» (συνέντευξη) και «Νικηφόρος Παπανδρέου: Η ποιότητα είναι εμπορική…» (συνέντευξη) @ Δημήτρης Βαρδουλάκης «Γιώργος Μιχαλακόπουλος: Η πρόβα είναι το φλερτ… (συνέντευξη) και «Κώστας Αθανασόπουλος: Το θέατρο μπορεί να μας εξυψώσει!» (συνέντευξη) @ Γιώργος Αικατερινίδης «Τζαμάλα: ΄Ένα ευετηρικό δρώμενο στη Θράκη» @ Γιώργος Πεφάνης «Παρ’ όλα αυτά υπάρχει ελληνικό θέατρο» (κριτική θεατρικών παραστάσεων) @ Κριτική παρουσίαση του βιβλίου Ρήξεις και συνέχειες. Μελέτες για τον 19ο αιώνα του Παν Μουλλά (Κυριακή Πετράκου), Το συμπόσιο της Σελήνης του Γιώργου Σκούρτη (Θύμιος Παπανικολάου) και Μοντερνισμός και Βυζάντιο της Ελένης Αρβελέρ – Ο κηπουρός και η καθημερινή κουζίνα στο Βυζάντιο του J. KoderΟ Ακάθιστος ύμνος και τα προβλήματά του τού Θ.Ε. Δετοράκη – Η θέση του χρονογράφου στη βυζαντινή κοινωνία. Νοοτροπία-Τεχνοτροπία του Αθ. Μαρκόπουλου – Η θέση του χωρικού στη βυζαντινή κοινωνία του Π. Γουναρίδη – Η θέση της γυναίκας στη βυζαντινή κοινωνία της Κατερίνας Νικολάου – Οι βυζαντινοί άγιοι του ελλαδικού χώρου μέσα από τις πηγές και τα κείμενα του Δ. Ζ. Σοφιανού – Σλαβικές εγκαταστάσεις στη Μεσαιωνική Ελλάδα της Μαρίας Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου – Η θέση του Νομικού / Δικαστή στη βυζαντινή κοινωνία του Σπύρου Ν. Τρωιάνου – Οι  Αλβανοί στην Ελλάδα (13ος-15ος αιω.). Η μετανάστευση μιας κοινότητας του Alain DucellierΗ θέση του στρατιωτικού στη βυζαντινή κοινωνία του Ταξιάρχη Γ. Κόλια (Ρένα Χρήστου).


  • 1

Αφιέρωμα στον Σάμουελ Μπέκετ. Σταθμοί στην ιστορία του Σάμιουελ Μπέκετ @ PETER HALL: Godotmania @ HERBERT MITGANG:  Ο Μπέκετ στο Παρίσι @   ROBERT BRUSTEIN: I Can't Go On, Alan. I'll Go On @ JAMES KNOWLSON:  Πρακτική προσέγγιση του θεάτρου, του ραδιοφώνου, της τηλεόρασης. Συνέντευξη με την ηθοποιό Μπίλι Ουάιτλο @  PIERRE CHABERT: Το Σώμα στο θέατρο του Μπέκετ  @ S. E. GONTARSKI: Το σώμα στο σώμα του θεάτρου του Μπέκετ @  S.E. GONTARSKI: Αναθεωρώντας τον εαυτό του: Η ερμηνεία ως κείμενο στο θέατρο του Μπέκετ @ MICHAEL GURNOW: Κανένα σύμβολο δεν ήταν σκόπιμο: Μια μελέτη του συμβολισμού και της νύξης στο Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ @ ΑΣΠΑΣΙΑ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ: Ακινησία και λόγος στο θεατρικό έργο του Μπέκετ @ KATHARINE WORTH: Οι φωνές του Σάμιουελ Μπέκετ @ JOHN CALDER: Οι ευτυχισμένες μέρες του Σαμ @ ΛΙΝΑ ΡΟΖΗ: Η αφήγηση ως υλικό παράστασης στην όψιμη δραματουργία του Σάμιουελ Μπέκετ @ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚόΣ: Παραστάσεις έργων του Μπέκετ στη Θεσσαλονίκη @ ΝΙΚΟΣ ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΣ: Ο Μπέκετ στην Ελλάδα. Τα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ
  • 1/2007 

ΧΟΡΙΚΑ: Δονκιχωτισμός; Το μόνο σίγουρο είναι το φως! – Πασχίζοντας για λύσεις – Tο ελληνικό έργο – Εθνικό Θέατρο, ελληνικό έργο κ.λπ. – Η συναρπαστική γοητεία της Αντιγόνης – Η επικράτηση της Αντιγόνης – Ερμήνευσαν Αντιγόνη – Η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» – Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά – Η μικροκομματική λογική – Η ελληνική διανόηση – Οι δεξιοτέχνες της αερολογίας – Οι πλαστικές σακούλες – Για το υπουργείο Πολιτισμού Επιχορηγήσεις ή ποιος ξέχασε ανοιχτές τις βρύσες! – Επιχορηγήσεις δια βίου; – Το Μαλλιαροπούλειο Θέατρο – Μήπως κάποιοι πρέπει να ξυπνήσουν; @ GEORGES BANU: Έξοδοι κινδύνου. Μετάφραση: Μάγια Λυμπεροπούλου @ NORMAN R. SHAPIRO: Η φάρσα. Μετάφραση: Χριστίνα Παπαδάκη @ MEL GUSSOW: Χάρολντ Πίντερ: «Τείνω να αντιμετωπίζω το κοινό ως εχθρό μου…». Με αφορμή το ανέβασμα του έργου του Παλιοί Καιροί  στο Μπρόντγουεϊ, σε σκηνοθεσία Πίτερ Χολ. Συνέντευξη. Μετάφραση: Μαριάννα Καλλιά, επιμέλεια μετάφρασης: Λίλα Τρουλινού @ ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΕΙΡΑΓΑΚΗΣ: Ελληνική Οπερέτα: Ένα αχαρτογράφητο είδος @ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ «ΤΕΧΝΗΣ», 28 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΦΟΣΙΩΣΗΣ. ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Το ζήτημα είναι πώς θα κάνουμε πολλούς της μυημένους… Δημήτρης Ναζίρης: Τα μισά της χρόνια μαζί μου τα πέρασε. Έφη Σταμούλη: Αυτό είναι το μυστικό… Τρεις μαρτυρίες: Νίκος Χουρμουζιάδης, Ιωάννα Μανωλεδάκη, Απόστολος Βέττας. Οι παραστάσεις 1979-2005 @ ΦΑΚΕΛΩΜΑ. Γιώργος Μανιώτης: «Ως βλαξ πίστεψα ότι αυτό πoυ έχει την μεγαλύτερη αξία είναι η ζωή…» @ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΔΩΝΗΣ: Nικόλαος Σπανδωνής, H «Aθήνα της» ή πώς μια θεατρική παράσταση πυροδότησε την επανάσταση του 1909 στο Γουδί! @ ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΙΧΟΣ: Το θέατρο και το παράδειγμα του Δήμου της Αγίας Βαρβάρας. Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Αγίας Βαρβάρας @ ΧΡΟΝΙΚΑ: Τα «Δρώμενα» κυκλοφορούν – Βασίλης Ζιώγας - Τα μέσα ενημέρωσης – Ο Τζούλιαν Σνάμπελ – La Fenice της Βενετίας – Δημήτρης Σπάθης – Τα Δρώμενα στο Πανεπιστήμιο – Bωμός γνωστός από τον «Oιδίποδα» – Ύστερα από 2.300 χρόνια! – Ξεχασμένο στη μοίρα του το αρχαίο θέατρο της Μήλου – Ύστερα από 2.300 χρόνια – Αποκαλύφθηκε το αρχαίο θέατρο Αχαρνών Πρόβλημα με τις επιχορηγήσεις! – Αρχαίο θέατρο και στην Κεφαλονιά Yπογραφές κατά του ΣΕΗ! ΣΕΗ: Πρόσκληση ανοιχτού διαλόγου Το ΕΝΤΥΠΟ πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου...Το κόστος του Ελληνικού Φεστιβάλ Ευτυχισμένες μέρες στην Επίδαυρο! – Ο Μάριος Πλωρίτης – O Σπύρος Κωνσταντόπουλος Ο Νίκος Συνοδινός... – Η Βίκυ Βανίτα – Ο Νίκος Τσεκούρας – The Lady from Dubuque του Έντουαρντ Άλμπι Ο (και δικός μας) Χάρολντ Πίντερ Στα 101 της πατά ξανά το σανίδι της σκηνής  @ ΒΙΒΛΙΑ. Γιάννης Εμίρης: Ό,τι γεννιέται… πεθαίνει! Λεία Βιτάλη: Πάντρεμα αφηγηματικού και θεατρικού λόγου. Ιωάννα Λαγκαδινού: Εξαιρετικά δημοσιεύματα. Τα αφιερώματα της «Καθημερινής» @ Αναμνήσεις: Τα βρώμικα χέρια – Τρικυμία από χαρτί… – Μια μοναδική συνάντηση – Η κόλαση των λέξεων – Ο Μπαρταμπάς, ο άνθρωπος που τον έλεγαν Άλογο…


  • 2/2009 

Αφιέρωμα στον Γιώργο Σεβαστίκογλου. Νίκος Λαγκαδινός «Γιώργος Σεβαστίκογλου: Δεν ξεχνώ το λαχάνιασμα που περάσαμε στη ζωή μας…» @ Δημήτρης Σπάθης «Οι βαθιές ρίζες ενός δημιουργικού έργου» @ Μάριος Πλωρίτης «Δάσκαλος τέχνης και ήθους» @ Βίκτωρ Αρδίττης «Βαθιά ορθολογιστής ο Σεβαστίκογλου» @ Κωνσταντίνα Ζηροπούλου «Θίασος Praxis: Για ένα θέατρο πρωτοπορίας» @ Κώστας Γεωργουσόπουλος «Ο τελευταίος δάσκαλος» @ Γ. Σεβαστίκογλου - Το θέατρο περνάει μιαν αναγκαία κρίση. Προφορικές μαρτυρίες. Η «Αγγέλα» στην ελληνική σκηνή. @ Brean S. Hammond «Μπέκετ και Πίντερ: προς μια γραμματική του παραλόγου» @ Σπύρος Πετρίτης «Το Νερό ως Σύμβολο στον Maeterlinck» @ Μαρία Κλαδάκη «Η πρόσληψη των ευρωπαϊκών ρευμάτων στην ελληνική δραματουργία των τελών του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα» @ Κατερίνας Κόλλια «Η Ηλέκτρα του Κακογιάννη: Από τον Μύθο στην Εικόνα». @ 50 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ του Ορέστη Λαγκαδινού απαντά η σκηνογράφος-ενδυματολόγος Αγνή Ντούτση [«Το μέτρο του καθενός είναι ο πολιτισμός του ο ίδιος!» @ ΑΝΑΔΡΩΜΕΣ: Nicolas Bataille: Ήταν για μένα μια αποκάλυψη! – David Merrick, ένας δαιμόνιος θεατρικός παραγωγός – David Μamet: Θέατρο; Η ανθρώπινη επαφή! – Εθνικότητά μου: το χρώμα του ανέμου – Georges Feydeau: το βουλεβάρτο! – Ο Caspar David Friedrich και ο Samuel Beckett @ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ: Ενοχλητικά ζωύφια – Θεατρική κρίση! – Μονίμως σε έλλειμμα το ελληνικό έργο – Να έχει αρχή, μέση και τέλος! – Αποστρατεία συγγραφέων... – Σάτιρα: από τον Swift στον Λαζόπουλο! – Πολιτικό Θέατρο! – Ο τόπος μας στον… πάτο! – Η γυναίκα που πέθανε άπειρες φορές… – Ιστορία ή λογοτεχνία;

·    Και τέχνες… και γράμματα… Κ.ΛΠ
Περιοδική έκδοση πνευματικού προβληματισμού και γενικής παιδείας.

  • Τεύχος 1, Μάιος 1993

Αφιέρωμα: ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΞΙΣΜΟ; Κείμενα: Λουκάς Αξελός «Το τέλος μιας ολόκληρης εποχής», Μενέλαος Γκίβαλος «Από την κρίση στην αυτογνωσία», Θύμιος Παπανικολάου «Η επικαιρότητα του Μαρξισμού», Μιχάλης Γ. Μερακλής «Πριν αλέκτορα φωνήσαι», Λουί Αλτουσέρ «Ξαναδιαβάζοντας τον Μαρξ», Νίκος Τσούλιας «Ο Μαρξισμός είχε την αυταπάτη ότι θα απαντούσε σε όλα!», Μαρία Μαντουβάλου «Ο Μαρξισμός  θα ξανάρθει για να χτίσει», Έρνεστ Μαντέλ «Στη βάση της κατηγορικής εντολής του Μαρξ», Μιχάλης Μοδινός «Το μέτρο της μελλοντικής ευτυχίας θα είναι ο ελεύθερος χρόνος», Μιχάλης Ράπτης «Ο Μαρξισμός παραμένει το κύριο σώμα της ουμανιστικής παράδοσης της ανθρωπότητας», Άνταμ Σαφ «Σε συνάρτηση με το σοσιαλισμό του μέλλοντος»
Θεόφραστος Γέρου «Το σύνδρομο του οδοστρωτήρα»
Θύμιος Παπανικολάου «Η ακινησία των εξισώσεων»
Δημήτρης Ποτηρόπουλος «Το ώριμο ίχνος των νέων αρχιτεκτόνων»
Ρένα Χρήστου «Η Μαρία Κάλλας, η Καβαλερία Ρουστικάνα και το Μέγαρο Μουσικής»
Μιχάλης Αγγελάκης «Όταν ο λόγος δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εικόνα»
«Η ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ». Ο συγγραφέας Μήτσος Αλεξανδρόπουλος μιλά για το έργο του, την ελληνική γλώσσα, τους κριτικούς και το μαρξισμό. Συνέντευξη στον Νίκο Λαγκαδινό
Δημήτρης Γιάκος «Ένα Υμνοφάγο άρθρο του Αλ.Ρ. Ραγκαβή» και «Ο Παπαδιαμάντης ολιγαρκής»
Β.Δ. Αναγνωστόπουλος «Βαγγέλης Κάσσος: Φωνή των καιρών»
Πάνος Καλογρίδης «Για μια νέα Ελληνική Νομαρχία ενάντια στους κοτζαμπάσηδες της τέχνης»
Αντώνης Σιμιτζής «Για την Πάπισσα Ιωάννα που μετέφερα στην καθομιλουμένη»

Κριτική παρουσίαση των βιβλίων:
Χρονολόγιο – ταξιδιωτικά και άλλα του Κώστα Θεοφάνους, Βιβλιογραφία Οδυσσέα Ελύτη 1971-1992 του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, Η μεταφυσική αγωνία στον Παλαμά του Ε.Ν. Μόσχου (Γιώργος Μπαλούρδος), 21ος αιών – Κβαντική Φυσική, Μοριακή Βιολογία και το Μέλλον της Επιστήμης του Gerald Feinberg (Νίκος Τσούλιας), Ξανάρχονται – Ο φασισμός και ο ρατσισμός στην ΕΟΚ του Κώστα Γιαννίκου (Νίκος Καραμπάσης), Ζαρνάτα – ιστορική έρευνα του Γιάννη Δ. Μποσκαΐνου (Δημοσθένης Ζαδές), Γιώργος Ιωάννου, ένας οδηγός για την ανάγνωση του έργου του τού Άρη Δρουκόπουλου, Επώνυμα της Μικρασίας του Βάσου Η. Βογιατζόγλου (Γιάννης Πλαχούρης), Χειριστής ανελκυστήρος του Χριστόφορου Μηλιώνη (Γιώργος Δ. Παγανός), Rien ne va plus της Μαργαρίτας Καραπάνου (Βαγγέλης Αθανασόπουλος), Το ελάχιστο της πατρίδας της Καλλιόπης Καλογεράκη-Λότση (Λέανδρος Πολενάκης), Σύνδρομο επίκτητης αρχαιοελληνικής αντιπάθειας του Κυριάκου Σ. Κατσιμάνη, Παράδοση και Γλώσσα στο Σχολείο του Αθανάσιου Ε. Γκότοβου (Θεόφραστος Γέρου)

Διήγημα: Κωστής Γκιμοσούλης Η κυρά του κρυστάλλινου βουνού.
Κ.ΛΠ: «Η σημερινή πραγματικότητα απορροφά τον ιταλικό κινηματογράφο», «Η ευρωπαϊκή κινηματογραφία δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την αμερικανική», «Εκστρατεία στην Ιταλία για τη διάσωση των μνημείων», «Οι ψυχικά ασθενείς στην Ευρώπη», «Η κρατική τηλεόραση μοιάζει όλο και περισσότερο με την ιδιωτική», «Η βία στην τηλεόραση»…
  • Τεύχος 2, Σεπτέμβριος 1993

Θύμιος Παπανικολάου «Η τραγωδία της πολιτικής παρακμής»
Σάκης Τσιλίκης «Αυτός ο Βαγγέλης…ο Έλληνας! Χριστόφορος Κολόμβος, 1492»
Μάνος Στεφανίδης «Ο Άντι Γουόρχολ και η μυθολογία του»
Νίκος Τσούλιας «Οικολογική θεώρηση: Ο κατασκευασμένος κόσμος»
Μιχάλης Χαραλαμπίδης «Πολιτικός μεταμορφισμός»
Θεόφραστος Γέρου «Η νοοτροπία στην πολιτική: Το χέρι που δεν μπορείς να δαγκώσεις, το φιλάς!»
«Πολύτιμη ηθοποιός για την ερμηνεία του αρχαίου δράματος». Μια συζήτηση του Νίκου Λαγκαδινού με τη Λυδία Κονιόρδου
«Πατήρ Θεόφιλος Φάρος: Πράξη ελευθερίας η στροφή προς τον  άλλο…». Συνέντευξη στον Γιώργο Μπαλούρδο
«Το νερό δεν κυλά». Μια συζήτηση με τον Erick Baret σχετικά με το σώμα και το ρόλο του σε μια προσέγγιση κάποιου πνευματικού δρόμου της Κασμιριανής παράδοσης
Βάσος Βογιατζόγλου «Η γνώσις καλλίστη υπάρχει»
Τούλα Καρώνη «Τα ποιήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη»
Νίκος Τσούλιας «Το βιβλίο καλείται να υπερασπίσει»
Δημήτρης Γιάκος «Οι κολακείες του ποιητή Καβάφη» και «Ο παιδαγωγός Δελμούζος ως λογοτέχνης»
Νίκος Παππάς «Θωμάς Μάρας, ήταν ποιητής και γεννημένος άνθρωπος με ποιότητα ανθρωπιάς»
Νίκος Λαγκαδινός «Η τοπιογραφία του Γιώργου Μαρκόπουλου»
Άννα Μυκώνιου-Δρυμπέτα «Paul Eluard: 40 χρόνια από το θάνατο του πιο ερωτικού γάλλου ποιητή»

Κριτική παρουσίαση των βιβλίων:
ΥΓ του Μανόλη Αναγνωστάκη, Το μέλλον του παρελθόντος. Κριτική εισαγωγή στη Θεολογία της Ορθοδοξίας του Μάριου Μπέγζου (Γιώργος Μπαλούρδος), Η κόμη της Βερενίκης του Γιώργου Γραμματικάκη (Νίκος Τσούλιας), Ελεγειακό οδοιπορικό. Το χρονικό του ταξιδιού στη γενέτειρά μου του Τάσου Αθανασιάδη (Δημοσθένης Ζαδές), Ο ναυτικός που αρνήθηκε τη θάλασσα του Γιούκιο Μισίμα, Ο Μαυροπίνακας του Δημήτρη Καλέντη, Τα ποιήματα του Μαλαρμέ, Παραλογή του Μιχάλη Γκανά (Γιάννης Πλαχούρης), Ο Αδηφάγος Δρόμος του Μπεν Όκρι (Βαγγέλης Αθανασόπουλος), Των αγίων πάντων του Κώστα Παπαγεωργίου (Γιώργος Παγανός), Το μέλλον διαρκεί πολύ μαζί με τα γεγονότα. Αυτοβιογραφίες του Λουί Αλτουσέρ (Βρασίδας Καραλής), Παιδαγωγικά πορτρέτα του Θανάση Καραγιάννη, Το μέλλον είναι η Παιδεία. Προβληματισμοί και αναζητήσεις για την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό του Χρίστου Δούκα, Οι απαρχές του εκπαιδευτικού σχεδιασμού στο νεοελληνικό κράτος: Το Σχέδιο της Επιτροπής του 1833 του Αντώνιου Δαυίδ (Θεόφραστος Γέρου), Ο τενόρος της Έρσης Λάγκε (Παναγιώτης Καραβασίλης), Φεγγαριαστήκανε στα Ταμπάχανα της Ρούλας Καρακατσάνη (Λέανδρος Πολενάκης), Πάθος και μεγαλείο του Ρίχαρντ Βάγκνερ του Τόμας Μαν (Μπάμπης Καβροχωριανός)
Κ.ΛΠ: «Η ανανέωση της τέχνης. Τα μουσεία, κέντρα έμπνευσης μεγάλων έργων τέχνης», «Η κρίση στον κινηματογράφο ανησυχεί τους ευρωπαίους παραγωγούς»…
  • Τεύχος 3, Δεκέμβριος 1993

Αφιέρωμα: ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ; Απαντούν: Παράσχος Κ. Πολίτης, Μυρσίνη Ζορμπά, Μήτσος Κασόλας, Γιώργος Μανιώτης, Θανάσης Μετσιμενίδης, Κωστούλα Μητροπούλου, Αλκυόνη Παπαδάκη, Χρήστος Σαμουηλίδης, Αντώνης Σιμιτζής
Μενέλαος Γκίβαλος «Στις ρίζες του νεοφασισμού». Το φίδι που γεννά το αβγό του νεοβαρβαρισμού βρίσκεται παντού;
Κωνσταντίνος Ράμμος «Τι επιδιώκω με τα έργα μου… Η αμηχανία του καλλιτέχνη  όταν πρόκειται να διακόψει τη σιωπή του»
Ελένη Μάρα «Οι Ευρωπαίοι μακριά από  το σπίτι τους» και «Ο κόσμος  του κινηματογράφου χωρίς τον Φελίνι»
Νίκος Τσούλιας «Οικολογική θεώρηση: Έχει στόχους η οικολογία;»
Μιχάλης Χαραλαμπίδης «Πολιτικός μεταμορφισμός»
Θεόφραστος Γέρου «Η νοοτροπία στην πολιτική: Το χέρι που δεν μπορείς να δαγκώσεις, το φιλάς!»
«Ο πειραματισμός θέλει ρέγουλα, θέλει χρόνο, είναι πολυτέλεια…». Μια συζήτηση του Νίκου Λαγκαδινού με τον Σπύρο Βραχωρίτη
«Μαζί με τα ναυτιλιακά προϊόντα ο κινηματογράφος». Συνέντευξη του Κώστα Φέρρη στον Γιάννη Φραγκούλη
«Όταν τα πρόσωπα της όπερας είναι μυθικά…». Μια συζήτηση της Ελένης Μάρα με τον βαρύτονο Βασίλη Γιαννουλάκο
Αντώνης Δελώνης «Η λογοτεχνία για παιδιά και νέους είναι μια άλλη “λογοτεχνία”»
Νίκος Τσούλιας «Το βιβλίο καλείται να υπερασπίσει»
Βαγγέλης Αθανασόπουλος «Το Ευρωπαϊκό “Aristeion” του 1993 και η ελληνική παρουσία σ’ αυτό»
Μάριος Βερέττας «Ο Θωμάς Μάρας ζει στη δική του διάσταση»
Γιώργος Δαρδανός «Κανείς άξιος  λοιπόν, για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Μετάφρασης Λογοτεχνίας;»
Βρασίδας Καραλής «Ψευδαισθήσεων αναίρεσις ή λόγος κατά της ελληνικότητας και υπέρ του  ελληνισμού»
«Τα επιγράμματα και η μαγεία τους». Συνέντευξη του Βασίλη Λαζανά στον Γιώργο Μπαλούρδο
«Διαβάζουν και αφομοιώνουν μόνον όσοι δεν έχουν φωνή…». Συνέντευξη του  Χρήστου Γιανναρά στον Γιώργο Μπαλούρδο

Κριτική παρουσίαση των βιβλίων:
Έντεχνος λαϊκός λόγος του Μιχάλη Μερακλή του Μανόλη Αναγνωστάκη, Αλληλογραφία Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (Γιώργος Μπαλούρδος), Η κληρονομιά της ελευθερίας από τη ζωικότητα στην ανθρωποσύνη του Αλμπέρ Ζακάρ, Η ώρα της μέθης - έχει νόημα το σύμπαν; Του Herbert Reeves (Νίκος Τσούλιας), Όμηρος Πέλλας του Στάθη Παρασκευόπουλου (Δημοσθένης Ζαδές), Αντίστροφη επιλογή του Κώστα Κοβάνη, Εγώ Γραικός γεννήθηκα του Βασίλη Τζανακάρη, Ντροπή της Ιφιγένειας Χρυσοχόου, Λάμψεις και σκιές του Λάμπρου Μάλαμα, Στο μάτι των καιρών της Άννας Μπουραντζή-Θώδα, Γεράκης, ο έλληνας πρωτοσύμβουλος στην αυλή του Σιάμ του Γιώργου Σιώρη (Γιάννης Πλαχούρης), Γλώσσα και πράξη της παιδικής λογοτεχνίας του Ιωάννη Ν. Βασιλαράκη, Μαθησιακές δυσκολίες και όχι τεμπελιά της Μαρίας-Μάρθας Φλωράτου (Θεόφραστος Γέρου), Εγκόλπιον του καλού μπλοφαδόρου για τη μουσική του Peter Gammond (Μπάμπης Καβροχωριανός), The Letters of William S. Burroughs 1945-1959 (Σπύρος Μεϊμάρης),

Διήγημα: Φάνης Μούλιος «Η μεγάλη σφαγή»
Κ.ΛΠ: «Παίζει με σαφήνεια και επιδεξιότητα και παράγει μουσική. Μια συνάντηση με τον πιανίστα Δημήτρη Τουφεξή», «Ο Τζιόρτζιο Στρέλερ ξεσπαθώνει: Χρειαζόμαστε μια επανάσταση!», «Γιατί δολοφονούνται οι αμερικανοί πρόεδροι. Ταινίες περισσότερο ιστορικές και λιγότερο αποκαλυπτικές», «Κινηματογραφικός πόλεμος Νέας Υόρκης-Χόλιγουντ. Μια καλά οργανωμένη εκστρατεία», «Το μέλλον της Ευρώπης όπως το βλέπει ένας Άγγλος ευπατρίδης»,
  • Τεύχος 4, Δεκέμβριος 1996

Νίκος Λαγκαδινός «Η χρυσή μέση οδός! Με αφορμή τα κείμενα του Αριστοτέλη», «Περί Δεξιάς και Αριστεράς».
Κώστας Γ. Τσικνάκης «“Η γάτα και ο ποντικός”. Ένα μαθητικό κείμενο του Ανδρέα Παπανδρέου»
Νίκος Τσούλιας «Αναζητείται πολιτική οικολογία», «Η ενσωμάτωση της πολιτικής»
Βασίλης Τακτικός «Κεντροαριστερά και εκσυγχρονισμός. Το νέο ΠΑΣΟΚ και η σοσιαλιστική πολιτική»
Γιάννης Φραγκούλης «Αναζητώντας τη συναίνεση ή η αθλιότητα των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας», «Ρωτώντας έναν παραγωγό για το επάγγελμά του»
Μαρία Λάτση «Η δημοσιογραφία στο στόχαστρο. Οι δημοσιογράφοι και τα συγκροτήματα. Η κρίση του Τύπου»
Θύμιος Παπανικολάου «Τα πιο επικίνδυνα παράσιτα»
Ιάνης Ξενάκης: «Η μουσική μου δε βασίζεται σε οπτικά ερεθίσματα!» Συνέντευξη στον Δημήτρη Βαρδουλάκη
Γιάννης Αγγέλου: «Η μνήμη είναι ένας αποθησαυρισμός…» Κώστας Κοντοδήμος: «Ζούμε μια δικτατορία της λογικής…». Οι συγγραφείς μιλούν στον Παναγιώτη Καραβασίλη
Henry Bauchau: Η κραυγή της Αντιγόνης

Κριτική παρουσίαση των βιβλίων: Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών των Andy Hargreaves - M. Fullay (Νίκος Τσούλιας), Εκπαιδευτικοί και αξιολόγηση του Γιώργου Μαυρογιώργου, Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς (1911-1989) του Αλέξανδρου Σ. Κορακίδη, Ανωτάτη Εκπαίδευση και κοινωνική επιλογή (Εξέλιξη του φοιτητικού σώματος στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, 1932-1988) της Ματούλας Τομαρά-Σιδέρη, Σχόλια στον εικοστό αιώνα του Ηλία Ν. Μιχάλου (Θεόφραστος Γέρου), Η κυρία Ουίλσον ταξιδεύει της Κάτιας Αντωνοπούλου, Η κατάσταση των πραγμάτων του Γιώργου Καραντώνη, Στοχασμοί του Αλέξανδρου Κοταρίδη, Όλο και πιο λίγες του Βασίλη Κουγέα (Γιάννης Πλαχούρης), Η επόμενη νύχτα του Γιώργου Παναγουλόπουλου (Βάσος Βογιατζόγλου), Το διάβα της Καισαριανής του Γιάννη Κουβά (Παναγιώτης Καραβασίλης)

Διήγημα: Νένη Ευθυμιάδη Στο δάσος
Μένης Καλαντζόπουλος Ezra PoundThomas Stearns Elliot. Από τις συμπληγάδες μ’ ένα σκαφίδι…»
Βασίλης Μπατζόγλου «Από την ιστορία ως το παραμύθι»
Δημήτρης Γιάκος «Ένας Άμλετ στην Ολλανδία», «Δυο πολυτάξιδα βιβλία. “Ζορμπάς” και “Χριστός” στην Ολλανδία»
Βάσος Βογιατζόγλου «Διαλογισμός είναι…»

Θεόφραστος Γέρου «Διανοήματα τρίτου όρου. Η περιπέτεια του πνεύματος μπροστά στο τούνελ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου